Su atėjusiais 2018-ais! Kaip ir anksčiau, apibendrinu keletą svarbiausių naujienų apie paskutinio praėjusių metų ketvirčio Vilniaus Tarybos sprendimus:
- Metų pabaigoje dar kartą tikslinome biudžetą. Žinios geros – auga pajamos, tad 2017 metais teko skolintis dar septyniais milijonais mažiau, nei buvo planuota. Bendra miesto skola nuo 315 mln. 2017 metų pradžioje sumažėjo iki maždaug 276 mln. metų pabaigoje, t.y. 12.5%.
- Atnaujinome Vilniaus miesto 2010-2020 strategiją, patikslindami miesto tikslus. Nors atrodytų, kad kasdienybėje ‘degantys klausimai’ nuolat atitraukia nuo strateginių klausimų, tačiau toks atnaujnimas buvo svarbus sudėliojant, kaip departamentai turėtų vertinti savo pasiekimus. Apie tai, kokie turi būti miesto tikslai ir kaip juos matuoti, surašiau išsamiau, o tuo pačiu ir pridėjau keletą tarptautinių palyginimų.
- Lyg būtų maža tų pinigų:) dar spalio mėnesį buvo galutinai apsispręsta dėl turizmo rinkliavos (pagalvės mokesčio) Vilniuje įvedimo. Turizmo rinkliava sieks 1 eur už nakvynę, bus pradėta pilnai taikyti nuo 2019 metų ir tikimąsi surinkti apie 2 mln. eurų pajamų. Rinkliavos nemokės moksleiviai. Prieš metus tokios rinkliavos įvedimo nepalaikiau – nors ją mokės atvykstantis turistai, vis tik tai papildomas apmokestinimas. Aiškiau sudėliojus, kad lėšos grįš turizmo sričiai per „Go Vilnius” projektų finansavimą (tame tarpe itin svarbaus Vilniui skrydžių į Londoną rėmimą), šį kartą balsavau už.
- Beje, „Go Vilnius„, mano nuomone, jau pateisina savo įsteigimą – Vilnius pagaliau tinkamai pristatomas užsienio bendrovėms, rūpinamasi turistų pritraukimu. Vilniaus vardas garsinamas kad ir tokiais projektais, kaip, pavyzdžiui, sėkmingai pristatyta Vilniaus eglutė, apie kurią sužinojo daug užsienio žiniasklaidos priemonių. Labai svarbu, kad Vilnius imamas pristatyti ne tik kaip ‘pigios darbo jėgos Rytų Europoje miestas”, bet ir kaip modernus, įdomus gyventi ir dirbti miestas. Toliau vystant tokį miesto įvaizdį, tikiuosi (tam planuojamos lėšos kitų metų biudžete), kad paruošime miesto „Naktinę strategiją” – smurto, triukšmo prevencijos ir naktinio gyvenimo patrauklumo didinimo veiksmų programą.
- Norėtųsi, kad ES ko-finansuojami projektai judėtų greičiau į priekį, nes vis tik tai būdas atnaujinti miestą. Gruodį pakoregavom projektų, kurie bus finansuojami iš ES lėšų, sąrašą. Prioritetą skiriame Lazdynų baseino statybų finansavimui (21 mln. eurų), viešųjų erdvių ir dviračių takų Šnipiškėse, Naujamiestyje, ir Žirmūnuose įrengimui (virš 8 mln. eur), taip Tauro kalno parko ir Liuteronų sodų sutvarkymo projektams (8.8 mln. eurų).
- Dar spalio mėnesį ilgai vargome su administracijos direktoriaus pakeitimu. Dabar džiaugiamės, kad šitas pareigas eina Povilas Poderskis, taip pat jau pasikeitė ir administracijos direktoriaus pavaduotojai. Nors atrodytų, kad administracijos vadovų paskyrimas turėtų būti paprastas politinio pasitikėjimo klausimas, deja, ne viena savivaldybė Lietuvoje jau yra patekusi į politinio proceso spąstus, kai išsiskiria mero ir administracijos vadovo nuomonės. Nors merai dabar jau renkami tiesiogiai, kartais jie gali tapti tiesiog situacijos įkaitais – nes tiesioginės vykdomosios valdžios neturi. Pridedu nuorodą į taiklų Mažvydo Jastramskio pastebėjimą šia tema.
Pasikeitus miesto valdančiajai koalicijai, keitėsi ir komitetų sudėtys. Perėjau dirbti į ekonomikos ir finansų komitetą (anksčiau dirbau „miesto planavimo ir plėtros”), tad ekonominių klausimų nagrinėjimo mano laiškuose turėtų padaugėti. Kaip visuomet, dėkoju už ankstesnius Jūsų klausimus ir pasiūlymus, bei laukiu naujų:)