‘Tvarkau Vilnių’ yra programėlė (apps’as), kurioje galite užregistruoti pastebėtus tvarkytinus dalykus Vilniuje. Net ir aš pats užregistravau vieną tokį, dėl keistai nukreiptų pėsčiųjų ir automobilių šviesoforų, kurie galimai klaidindavo vairuotojus (gavau atsakymą, kad savivaldybės atstovo nuomone, ten tos problemos nėra, bet tai jau kita istorija..).
Duomenys apie užregistruotas problemas Vilniuje visąlaik buvo vieši, tačiau tik neseniai (dėka pasikeitusio mero ir jo politinės valios bei gerai dirbančių jo padėjėjų) jie tapo patogiai prieinami analizei (juos galite rasti čia). Tad nusprendžiau pasižiūrėti, kiek naudingas “Tvarkau Vilnių” įrankis Vilniui ir, per kelis kartus, tikiuosi, apžvelgsiu tą naudą.
Pirmiausia, šiame įraše, pasižiūrėkime pačius elementariausius dalykus – kiek naudotojų realiai naudojasi ‘Tvarkau Vilnių’. Nuo 2012 metų pabaigos, kai sistema buvo įgyvendinta, jos naudojimo duomenys yra tokie:
"Iš viso naudotojų: 3250" "Iš viso įvesta užklausų: 7854"
Nors skaičiai nėra labai įspūdingi, bet vis tik rodo, kad sistema daugiau mažiau naudojamasi, nepaisant dažnai pasitaikančios jos kritikos (man asmeniškai užkliuvo vartotojo vardo ir slaptažodžio gavimo procesas, kuris tikrai pareikalavo užsispyrimo).
Tačiau tai buvo naudotojų skaičius per visą laiką, t.y. 2012-2015 metais. Tuo tarpu atskirais kalendoriniais metais sistema pasinaudojusių vilniečių skaičius buvo mažesnis:
2012 2013 2014 2015 427 1049 1114 1314
Smagu, kad jų po truputį daugėja. Tarp 2013-2014 metų jų skaičius buvo stabilus, tačiau 2015 metų unikalių naudotojų skaičius, panašu, padidėjo reikšmingiau (analizė daryta 2015 m. spalio mėn – dar net nepasibaigus metams). Tačiau gali būti, kad tai buvo tiesiog vienkartinis impulsas, o gal porinkiminis rinkėjų entuziazmas. Arba, pvz., naujo mero viešas paskatinimas naudotis ‘Tvarkau Vilnių’ apps’u. Gal dar kažkas.
Pagal žemiau esančius duomenis matome, kad bene kiekvieną mėnesį 2015 metais vartotojų buvo daugiau nei ankstesnių metų analogiškai mėnesiais. Ypač aukštai iššovė gegužės mėnuo. Ar tai gali būti vien dėl Facebook’e ir kitur pasirodžiusių paskatinimų naudotis sistema? Tuomet daugiau reklamos tikrai praverstų ir kitais mėnesiais.
Taip pat matome, kad vis tik iki rugpjūčio naudotojų skaičius jau priartėjo prie ilgalaikio vidurkio, taigi tas porinkiminis entuziazmas, panašu, blėsta.
Vieną kartą įvedęs problemą, žmogus tai gali padaryti vien iš smalsumo, ar sulauks atsakymo. O kiek yra sistemos naudotojų, kurie yra įvedę bent po dvi užklausas nuo 2012 metų (t.y. tų, kuriuos turbūt motyvuoja ne vien smalsumas)?
1097
Metams keičiantys, antrą kartą įvedančių naudotojų po truputį daugėjo. Skaičiai žemiau rodo, kiek vilniečių įvesdavo bent antrą (arba paskesnę) savo užklausą atitinkamais metais.
2012 2013 2014 2015 115 371 444 566
Jau 2012 metais buvo 115 naudotojų, įvedusių bent du darbus, 2013 metais – 371, ir t.t. Tačiau kai kurie naudotojai įveda darbus, problemas, pastebėjimus po daugiau nei du kartus. Tai jau tokie ‘užkietėję’ Vilniaus prižiūrėtojai. Štai čia išrikiuojam, kiek užklausų buvo įvedę 20 aktyviausių naudotojų, bei kiek % jų įvestos užklausos sudarė nuo visų užklausų:
## Užklausos % nuo visų užklausų ## 457 5.8 ## 185 2.4 ## 103 1.3 ## 102 1.3 ## 102 1.3 ## 81 1.0 ## 64 0.8 ## 58 0.7 ## 44 0.6 ## 43 0.5 ## 42 0.5 ## 38 0.5 ## 33 0.4 ## 32 0.4 ## 32 0.4 ## 31 0.4 ## 29 0.4 ## 28 0.4 ## 27 0.3 ## 26 0.3
Čia reikia pažymėti, kad pats aktyviausias naudotojas, įvedęs 457 darbus, tai greičiausiai yra Lintel operatorės, kurios įvesdavo problemas vilniečių užregistruotas telefonu. Tuo tarpu iš viso daugiau nei penkis darbus įvedusių naudotojų buvo:
207
O čia kokią dalį nuo visų problemų įvedė šie labai aktyvūs naudotojai (tik atmetam Lintel skaičių):
"36.8%"
Taigi, nors tik 207 vartotojai įvedė penkias ar daugiau problemų, jie sudarė truputį daugiau nei trečdalį visų užregistruotų problemų.
O kiek žmonių nuolat naudojasi, kiekvienais metais, ‘Tvarkau Vilnių’? Pirmiausia pasižiūrime, kiek naudotojų, pirmą kartą prisijungusių 2012 metais, taip pat prisijungė ir vėlesniais:
## "2012 metais pirmą kartą prisijungę vartotojai kiekvienais metais užregistravo tiek paklausimų:" ## 2012 2013 2014 2015 ## 427 122 81 80 ## ## "2013 metais pirmą kartą prisijungę vartotojai kiekvienais metais užregistravo tiek paklausimų:" ## 2012 2013 2014 2015 ## 0 927 142 104 ## ## "2014 metais pirmą kartą prisijungę vartotojai kiekvienais metais užregistravo tiek paklausimų:" ## 2012 2013 2014 2015 ## 0 0 891 127 ## ## "2015 metais pirmą kartą prisijungę vartotojai kiekvienais metais užregistravo tiek paklausimų:" ## 2012 2013 2014 2015 ## 0 0 0 1003
Matome, kad nuolat naudojančių Tvarkau Vilnių yra gana mažai – dažnai žmonės tik pasibando vieną ar du kartus, o vėliau nebegrįžta panaudoti paslaugos vėl. Tačiau vis tik yra bent 80 naudotojų, kurie, įvedę pirmą kartą problemą 2012 metais, vėlesniais metais vėl įvesdavo bent po vieną problemą.
Tuo pirmą pabandymą pasižiūrėti ‘Vilniaus tvarkytojų’ aktyvumą ir pabaigsiu. Apibendrinant, yra apie porą šimtų žmonių, kurie aktyviai naudojasi šia sistemą, o didelė dalis žmonių pasibando ją vos kartą/porą. Atviras klausimas – o kiek sistemos naudotojų reikia? Koks skaičius būtų optimalus, norint suregistruoti visus darbus?